Retrospectiva săptămânii 16-22 decembrie 2018
Retrospectiva săptămânii este rubrica duminicală în care trecem în revistă evenimentele săptămânii de pe frontul de gaming: știri şi articole (scrise de alții, bineînțeles, că e mai ușor aşa), industrie, lansări, oferte de jocuri, toate numai de savurat la cafeaua de duminică dimineața. (Și la care oricine poate contribui. 1)
Pe final de an, știrile sunt mai puține, în schimb avem numeroase retrospective ale evenimentelor anului, așa că aveți ce citi. Aniversăm și primul titlu Baldur’s Gate, care a împlinit 20 de ani, și ne aflăm în plin sezon de reduceri pe la mai toate magazinele de jocuri, așa că aveți și ce juca (avem și o recomandare oldie but goldie la sfârșit).
Ştiri
- Sony dezvăluie din greșeală numărul de jucători pentru unele titluri PS4. (Ars Technica, Gamasutra, Wccf tech)
- Încă doi artiști dau în judecată Epic pentru că le-au preluat dansurile în Fortnite. E vorba de actorul Alfonso Ribeiro - îl cunoașteți drept „Carlton” din serialul The Fresh Prince of Bel Air (Shacknews, PC Gamer, Kotaku, The Guardian) și Backpack Kid, cel care a popularizat dansul floss. (Polygon, VG247, Eurogamer)
- Ultimul sezon al seriei The Walking Dead creată de Telltale, la care lucrează în prezent Skybound Games, revine la vânzare în exclusivitate pe magazinul Epic. Cei care dețin deja sezonul pe Steam sau alte platforme vor primi și restul de episoade, dar cei care încă nu l-au cumpărat nu vor mai avea altă posibilitate în afară de Epic Store. (Destructoid, RPS, PC Gamer)
- Amanita schimbă designul personajului principal din Chuchel pentru a evita conotațiile rasiste. (PCGamesN, RPS, Destructoid)
- Jocul Islands Of Nyne: Battle Royale își încetează dezvoltarea, la doar cinci luni de la ieșirea din Early Access, din lipsă de fonduri. (RPS, PC Gamer, GamesIndustry.biz)
- China reia procesul de aprobare a licențelor noi pentru jocuri video. (Shacknews, PCGamesN, Gamasutra, GamesIndustry.biz)
Articole (critică, dev, design)
- Let’s Talk About Loot Boxes and Kids - My Personal Experience (TechRaptor)
- What should a World War look like? (Eurogamer)
- Don’t boycott developers – just don’t buy bad games (PCGamesN)
- The Master of Unlocking (Unwinnable)
- How Warner Bros. Uses a Video Game to Fuel Interest in Its Movies (Variety)
- A Game's Photo Mode Isn't Just a Feature, It's My Way of Seeing the World (Waypoint)
- How Historical Accuracy Became a Euphemism (Waypoint)
- Emulating your childhood video game memories (Quartz)
Actualitate
Epic Store
Litigii Fortnite
- ‘Fortnite’ Dance Lawsuits: The Carlton, the Floss, the Milly Rock, What Is Going On? (Variety)
- Fortnite keeps stealing dances — and no one knows if it’s illegal (The Verge)
- Can you really sue Fortnite for ‘stealing’ your dance moves? (The Guardian)
- Why Is Epic Games Getting Sued Over Fortnite’s Dance Moves? (Lifehacker)
Not-a-review
- Dragon Quest 11’s localization is the most brilliant, underappreciated writing of the year (PC Gamer)
- Firewatch’s walkie-talkie friendship is what made it stand out (RPS)
- Mutant Year Zero’s misfits are some of 2018’s best characters (Eurogamer)
- The Contradiction of Language in Subserial Network (Unwinnable)
- Detroit: Become Human stars one of the best characters of 2018 (Polygon)
- Desert Child is a racer that taps into the same peaks and troughs as Cowboy Bebop (PCGamesN)
- Why Return of the Obra Dinn is my game of the year (The Verge)
- Why Spider-Man is my game of the year (The Verge)
- Elite: Dangerous is bigger and more mysterious than it’s ever been (VentureBeat)
- Road to Redemption (Tap-Repeatedly)
- Games of 2018: God of War (I Need Diverse Games)
- (Spoilers) The Missing: J.J. Macfield and the Ownership of Identity (Timber Owls)
Industrie
- How Video Game Industry Unionization Would Happen (Variety)
- Why go for a surprise launch? (GamesIndustry.biz)
- What THQ’s Demise Can Teach About Telltale Games and Other Company Closures (Variety)
- Sims Creator Will Wright Sees Lack Of ‘Fundamental Design Approach’ To Game Design (GameDaily.biz) plus "To be a good game designer, you have to be a good designer first" (GamesIndustry.biz)
- Star Citizen interview — Why Chris Roberts raised another $46 million to finish sci-fi universe (VentureBeat)
- Game Workers Unite: The Fight To Unionize The Video Game Industry (Games Informer)
Istorie, retrospectivă
- Telltale’s final year: a story cut short (Eurogamer)
- Making Project Hospital: A realistic approach to medical simulation (Gamasutra)
- The Terrible Movie That Spawned Two Video Games (Kotaku)
- How ‘Fortnite’ Conquered Gaming and Mainstream Cultures Like Few Before It (The Ringer)
- Star Control II (The Digital Antiquarian)
- The Walt Disney World Explorer CD-ROM (The Obscuritory)
- 20 years ago, Baldur’s Gate made Dungeons & Dragons cool again (PC Gamer)
- How BioWare’s ‘Baldur’s Gate’ Saved the Computer RPG (The Ringer)
- (Video) As Baldur’s Gate turns 20, we remember why it was great (Eurogamer)
Dev, making of
- Designing side quests? Study these 7 games (and some Chris Avellone pointers) (Gamasutra)
- Why the dark, foreboding adventure Below took six years to make (The Verge)
- Devs weigh in on the best ways to write and design characters (Gamasutra)
- Developing the stylish indie hit fighting game Lethal League Blaze (Gamasutra)
- How Games take the Player through The Hero’s Journey: Part 3 – Return (Rempton Games)
- XCOM Enemy Within (Long War Modded Edition): RNG, Tactics & Death ^10th (Gamasutra)
- Comparing Player Motivation in the Metro Series (Gamasutra)
- Good RNG: The Binding of Isaac and Why It’s so Good (Gamasutra)
- How Kenshi’s world is designed not to care about you (RPS)
- (Video) Video: How some early MUDs compare to today’s games (Gamasutra)
- (Video) Total War: Rome II devs built all of Europe—and the AI ignored most of it (Ars Technica)
Design, world-building
- The art behind the gorgeous indie game Gris (The Verge)
- (Poze frumoase) The Art Of Hitman 2 (Kotaku)
- (Poze frumoase) Battlefront 2’s concept art is worthy of a Star Wars movie (Polygon)
Retrospectiva anului
Jocuri
- Developer Top 5 Games Of 2018 (Games Informer)
- This Year In PC Game Releases: The Highlights Of Each Month In 2018 (PC Invasion)
- The Year In Old Games, 2018 (Kotaku)
- The best of Unknown Pleasures 2018 (RPS)
Industrie
- 5 trends that defined the game industry in 2018 (Gamasutra)
- 5 events that rocked the game industry in 2018 (Gamasutra)
- The best of 2018 in entertainment and pop culture (The Verge)
- The Year In Numbers 2018 (GamesIndustry.biz)
- The funniest gaming stories of 2018 (VideoGamer)
- In 2018, Video Game Developers Took Unionization Seriously (Waypoint)
- The Best Video Game Surprises of 2018 (Kotaku)
- The Biggest Video Game Disappointments of 2018 (Kotaku)
- People of the Year 2018 (GamesIndustry.biz)
- Industry movers and shakers share 2018 highlights (GamesIndustry.biz)
- 2018 in Review: Winners & Losers (VGChartz)
- The biggest stories of 2018 and where they’re headed for 2019 (GameDaily.biz)
Focus
- In 2018, Ninja became Twitch’s first mainstream star (The Verge)
- Fortnite was 2018’s most important social network (The Verge)
- Fortnite: The one that might have changed the games industry forever (PCGamesInsider.biz)
- (Poze frumoase) The Best In Video Game Concept Art For 2018 (Kotaku)
2019
Our most anticipated games of 2019 (PC Gamer)
Developer Top 5 Games Of 2018 (Games Informer)
PC Game Release Date List 2019 – 2020 (PC Invasion)
Anunţuri şi lansări de jocuri
Anunţate
- Close to the Sun (PC Gamer)
- Starstruck (Hardcore Gamer)
- SUCCUBUS, un spin-off pentru Agony (DSOGaming)
- Jet Lancer (RPS)
- Space Haven (TechRaptor)
- Edge of Chaos (DSOGaming)
Acum cu dată de lansare
- While True: Learn() iese din Early Access pe 17 ianuarie 2019 (Hardcore Gamer)
- Episodul 2 din Life Is Strange 2 iese pe 24 ianuarie 2019 (Games Informer)
Lansate
- 17 decembrie: Mortal Royale (Steam)
- 18 decembrie: Bladed Fury (Steam)
- 18 decembrie: Sky Noon iese din Early Access (Steam)
- 18 decembrie: Miscreated (Steam)
- 19 decembrie Hellfront: Honeymoon (Steam)
- 19 decembrie: ATOM RPG: Post-apocalyptic indie game (Steam)
- 22 decembrie: ATLAS (Steam)
Prăvălii de jocuri
Știri
- Kartridge to host regular curated collection of Indie Megabooth games (PCGamesInsider.biz)
- G2A’s payment service is charging users for inactivity (Gamasutra)
- Discord raises $150 million as it starts establishing its PC game store (VentureBeat)
Jocuri noi în catalog
- Bioshock 1 and 2 Now Available on GOG DRM-Free for the First Time (Hardcore Gamer)
- Darksiders III joins Origin Access Premier on PC (Gamereactor)
- Celeste Will be Available Free Through Xbox Games With Gold Next Month (USgamer)
Reduceri și promoții
- The best of the winter GOG sale so far (Eurogamer)
- Newest Humble Bundle Deal is All Sonic the Hedgehog (Hardcore Gamer)
- Green Man Gaming Holiday Sale Is Live and It Has Some Great Deals (TechRaptor)
- Indie digital storefront Itch.io joins the Winter Sale festivities (PC Gamer) , Itch.io’s winter sale is on, and we have recommendations (RPS)
- The PlayStation Store has more holiday deals (Destructoid)
- Xbox Countdown Sale discounts big names (Gamereactor)
- Weekend PC Download Deals for Dec. 21: Steam Winter Sale (Shacknews)
- Weekend Console Download Deals for Dec. 21: Three big holiday sales (Shacknews)
- Steam Winter Sale:
Recomandarea săptămânii: Patrician III
(Extras din recomandarea scrisă de Pătrunjelu’)
Am făcut cunoștință cu seria de jocuri Patrician grație LEVEL, way back in the day, cum s-ar spune. Nu sunt mare amator de simulatoare economice, ba din contră — majoritatea mă plictisesc destul de repede. Am jucat însă cu mare plăcere Patrician.
Patrician 3 își situează acțiunea în zona Mării Baltice în secolul XIV. Este un simulator economic, iar când vorbești de Marea Baltică, secolul XIV și economie, nu te poți gândi decât la un lucru: Liga Hanseatică. Într-adevăr, jocul te pune în mijlocul acțiunii comerciale ale Hansei, și îți prezintă o hartă ce cuprinde principalele orașe Hanseatice.
La baza gameplay-ului se află comerțul. La începutul jocului iei rolul unui simplu vânzător, cu ceva bănuți și o corabie din cele mai ieftine. Fiecare oraș de pe hartă produce și consumă anumite bunuri, iar prețul pentru ele variază, astfel, de la oraș la oraș. Scopul tău imediat este să găsești rute profitabile între orașe. Cu alte cuvinte, să te folosești de corabie pentru a transporta bunuri pe care, pentru a ajunge undeva, trebuie să le cumperi ieftin, iar mai apoi să le vinzi scump. Imediat ce te pui pe picioare începi să te gândești la o a doua corabie. Încet-încet vei construi o adevărată flotă care să-ți susțină imperiul. Mecanicile de comerț sunt bine implementate și nu devin plictisitoare, mai ales că pot fi automatizate.
Chiar și în 2018, mi se pare că este unul din cele mai faine jocuri 2D izometrice. E greu să nu-ți placă un joc când ai în față o lume în care ți-ai dori să pășești în realitate, iar ăsta e motivul principal pentru care am petrecut atât timp cu el.
Sunt multe lucruri de plăcut când vine vorba de gameplay, și sunt sigur că inclusiv veteranii genului vor găsi ceva interesant în Patrician 3, chit că jocul se află undeva pe la mid-range ca complexitate. E un joc distractiv, îți oferă multă satisfacție când în sfârșit îți îndeplinești țelurile, iar promisiunile noilor posibilități și curiozitatea te fac să vrei mereu să ajungi la următorul nivel.
Patrician 3 este disponibil atât pe GOG cât și pe Steam, iar comunitatea a lansat un HD patch pentru rezoluții mai mari decât suportă jocul original, inclusiv widescreen. (Pătrunjelu’)
(Citește aici recomandarea integrală)
- Dacă ai citit vreun articol sau vreo știre interesantă, sau ai o recomandare de joc, și crezi că merită incluse în retrospectiva săptămânii, te așteptăm pe forum pe unul dintre topicurile dedicate: Știri, Articole, Gaming România, Recomandarea Săptămânii [return]