Prima impresie

12 Is Better Than 6

Cristan
Primele impresii despre un joc contează destul de mult, fie că încerci un joc doar ca „să vezi cum e”, sau pornești un joc de mult așteptat. În această rubrică veți citi scurte păreri formate după prima sesiune de joacă, în general nu mai mult de o oră. Bineînțeles, această impresie nu are cum să fie reprezentativă pentru întregul joc, dar poate fi de ajutor pentru a vă decide dacă să încercați un anumit titlu.

12 Is Better Than 6 e un top-down shooter cu tematică western și asemănări evidente, ca gameplay și perspectivă, cu Hotline Miami, așa că nu necesită prea multe explicații suplimentare. Nu are o poveste la fel de interesantă, e ceva simplu, cu evadare și răzbunare, dar contează mai puțin, pentru că acțiunea e intensă și brutală — mișcările personajelor sunt foarte rapide, iar schimburile de focuri sunt frecvente, se declanșează brusc și se termină la fel de repede, pentru că orice lovitură e fatală, inclusiv pentru protagonist.

Principalele puncte de atracție sunt, pe partea vizuală, grafica monocromă, într-un stil ca cel pe care-l foloseam în timpul școlii să desenăm (eu cel puțin) diferite scene cu pixul pe caiet, numai că în joc e punctată cu accente de culoare, iar pe partea de gameplay avem o mecanică de shooting ceva mai complexă, pentru că încearcă să reprezinte într-un mod realist procesul de folosire a armelor, sau, mai bine zis, în ton cu tematica jocului.

Asta înseamnă că, de exemplu, pentru revolvere trebuie întâi un clic să armezi, apoi încă un clic pentru a trage, iar asta pentru fiecare foc în parte. Iar pentru a încărca arma procedezi la fel - o apăsare de buton pentru a scoate butoiașul, apoi câte un clic pentru a introduce fiecare glonț pe rând. Iar acest sistem nu e doar un gimmick și atât, ci e interesant atât pentru că necesită puțin mai mult exercițiu și implicare dincolo de button mashing, dar ridică și niște aspecte tactice — dacă sunt mai mulți inamici (sau ratez), cum îi abordez pe restul? Mă retrag pentru a putea reîncărca? Schimb pistolul cu o armă de pe jos? Risc ultimul glonț pe ultimul inamic? Dacă nu-l nimeresc înainte să tragă el?

Din păcate, deși jocul nu e rău deloc, nu m-a captivat pe cât credeam, ba chiar sunt un pic dezamăgit. Din trailer părea foarte interesant, și, deși în realitate nu e departe de acea primă impresie, micile detalii contează. Mișcarea personajelor e rapidă, dar nu se simte mai deloc, nu are deloc greutate, iar personajele parcă plutesc pe ecran. Stilul grafic, deși plăcut, e uneori greu de citit și nu-ți dai seama imediat cine e inamic și cine e decor. Iar despre shooting… aici o să depindă de fiecare, dar pe mine m-a cam plictisit după o vreme. Cum ziceam, moartea vine instantaneu, la primul foc, dar restartul e imediat, așa că nu e o problemă. Ce e enervant, însă, e când trebuie să reiei o întreagă secțiune de la capăt, de mai multe ori, să scotocești prin aceleași dulapuri după câțiva dolari, să mori într-un duel pentru că ai ratat cu 2 pixeli ținta și să reîncepi procesul.

Mai vreau să joc? Cred că nu. Am văzut despre ce vorba, jocul e drăguț, interesant pentru o perioadă, dar cam atât. Cel puțin pentru mine. Caveat emptor. ■

INFORMAȚII GENERALE
Data apariției: 20 noiembrie 2015 Producător: Ink Stains Games Gen: shooter,top-down Platforme: PC, Switch Reviews: Metacritic, OpenCritic Cumpără: Steam, Nintendo Store

Galerie imagini

Cristan

Cristan

Membru al comunităţii din 2002. Contribuitor al site-ului.