Impossible Creatures
Săptămâna aceasta, având în vedere că se găseşte la reducere peste tot, avem o propunere mai veche: Impossible Creatures este al doilea joc al studioului Relic Entertainment, după Homeworld, și a fost publicat de Microsoft în 2003. E un RTS clasic (resurse - clădiri - unități - luptă), a cărui acțiune se desfășoară într-un fictiv deceniu 1930 (energie bazată pe cărbune). Principalul său punct de atracție o constituie posibilitatea de a-ți construi unități combinând părți din animale diferite (de exemplu o gorilă cu aripi de vultur). Ceea ce nu e puțin lucru, având în vedere că sunt mai mult de 50 de tipuri de unități de bază, care pot fi combinate în fel și chip.
Deși a venit cu o idee și un concept de gameplay originale, jocul din păcate n-a avut decât un succes modest la lansare și a rămas tot timpul în umbra fraților săi mai cunoscuți. Nu și-a valorificat pe de-a-ntregul tot potențialul pe care i-l oferea conceptul, gameplay-ul nu avea adâncimea necesară să prezinte interes pe termen lung, iar apoi o serie de probleme au oprit un sequel încă din fazele incipiente. Motorul său însă a fost utilizat ulterior în Warhammer 40,000: Dawn of War.
Chiar şi aşa, Impossible Creatures a suscitat însă suficient interes astfel încât să poată fi considerat un cult classic și și-a păstrat o bază activă de fani, care i-au adus mai multe patch-uri și moduri de-a lungul anilor. Apoi, în 2015, după achiziţia de către THQ Nordic, jocul a primit şi o relansare pe Steam și gog.com (tot cu ajutorul fanilor), care include, printre altele, expansion-ul Insect Invasion, patch-uri și suportul de multiplayer refăcut. Varianta de Steam are suport pentru cloud și workshop pentru a facilita instalarea mod-urilor, care însă pot fi luate și separat de pe Mod DB (cel puțin Tellurian ar fi recomandat).
Puteţi afla mai multe informaţii din acest articol şi puteţi citi şi review-ul original din Level nr. 66 (martie 2003). ■