Retrospectiva săptămânii 14-20 octombrie 2018
Retrospectiva săptămânii este rubrica duminicală în care trecem în revistă evenimentele săptămânii de pe frontul de gaming: știri şi articole (scrise de alții, bineînțeles, că e mai ușor aşa), industrie, lansări, oferte de jocuri, toate numai de savurat la cafeaua de duminică dimineața. (Și la care oricine poate contribui. 1)
Ştiri
Scandalul orelor suplimentare de la Rockstar
Începutul săptămânii a fost marcat de o noi controverse pe o temă mai veche: numărul ridicat de ore lucrate de angajații din industria jocurilor. De data asta cei de la Rockstar:
- Dan Houser, unul dintre co-fondatorii Rockstar, menționează nonșalant într-un interviu că pentru Red Dead Redemption 2 s-ar fi lucrat în regim de 100 de ore pe săptămână în 2018. (interviul original pe Vulture)
- Ulterior, Rockstar a venit cu completări și a comunicat că numărul de 100 de ore pe săptămână s-ar fi referit doar la echipa de patru scriitori a jocului, care ar fi avut nevoie de trei săptămâni de „muncă intensă” pentru a finaliza lucrul la joc, iar media orelor de lucru e mai degrabă de 42-45 ore. (Ars Technica, Gamasutra)
- În rândul foștilor și actualilor angajați, părerile rămân împărțite. Unii acuză un regim draconic de lucru, în care se muncea șapte zile pe săptămână, alții spun că mediul de lucru de la Rockstar e unul dintre cele mai bune în care au lucrat până acum. (The Guardian, Gamasutra, GamesIndustry.biz)
- Iar la sfârșitul acestei săptămâni, Kotaku relatează cum Rockstar își modifică procedurile interne pentru studioul de QA (Rockstar Lincoln) pentru a fi clar că munca peste program este „opțională”, după ce mulți angajați au spus că o percepeau ca fiind obligatorie. (Kotaku, GamesIndustry.biz)
- Alte reacții:
- 100-hour weeks mean bad management, not passion (GamesIndustry.biz)
- It's time to drop 'passionate' from your PR playbook (PCGamesInsider.biz)
- What will be left of the people who make our games? (Polygon)
- The Industry Won't Change If Reporters Let The Powerful Off the Hook (Waypoint)
- Why It’s So Difficult to Talk About Crunch in Game Development (Gamasutra)
Alte știri
- Discord Store a intrat în beta. Deocamdată nu au oferte speciale, dar au programul ‘First on Discord’ de exclusivități pe perioadă limitată, plus posibilitatea de a lansa jocurile din aplicația Discord, indiferent de platforma pe care sunt cumpărate. De asemenea, secțiunea Discord Nitro, care oferă acces la un număr de jocuri contra unui abonament lunar, a fost scumpită de la 5 la 10 dolari, dar și suplimentată cu numeroase alte jocuri (sunt peste 60 de titluri momentan). (Blog Discord, Games Informer, Eurogamer, PC Gamer, PC Gamer (impresii))
- Trișatul în jocuri online precum Fortnite sau GTA V ar putea avea consecințe legale în viitor. (Ars Technica, Gamasutra)
- DOTA 2 face publice șansele de drop pentru obiectele rare. Modificarea face parte dintr-un update care introduce și câteva modalități suplimentare de a valorifica loot-ul nedorit. (Blog Dota 2, Games Informer, Gamasutra)
- Revistele de jocuri din Marea Britanie, GamesTM și GamesMaster, se închid. (GamesIndustry.biz, Eurogamer, Destructoid)
Articole (critică, dev, design)
- How game design encourages order and chaos in equal measure (Eurogamer)
- Meet the F1 racer who streams PUBG, and the esports racer who’s now part of an F1 team (Eurogamer)
- Metaspoilers and how they can influence the player experience. (Gamasutra)
- Reviewer Isolationism for Hobbyist Reviewers (Gamasutra)
- Neon and corporate dystopias: why does cyberpunk refuse to move on? (The Guardian)
- The anatomy of a game-key scam (VentureBeat)
- Still waiting for a video game developer to win a Genius Grant (Engadget)
Not-a-review
- (Katamari Damacy) A Criticism of Adequacy (Unwinnable)
- (Overcooked) Gamer Mom: Overcooked! Is the Opposite of Team Building (Sidequest)
- (Stardew Valley) How realistic is Stardew Valley? We asked a farmer (PCGamesN)
- (Shovel Knight) Why Shovel Knight was the right game at the right time (Polygon)
- (Shovel Knight) How Yacht Club Games Created Shovel Knight’s Baz, Mole Knight, and King Knight Bosses (Gamasutra)
- (The Banner Saga) The Joy Of meaningful death in The Banner Saga (RPS)
- (Elite Dangerous) Elite: Dangerous exploration is now tactile, satisfying, and soundtracked by the whale song of planets (PCGamesN)
Industrie
- Steam developers speak: Maximum profits for Valve, minimum responsibilities (Polygon) - TL;DR pe Gamasutra
- Electronic Arts and Activision Blizzard Move to Games as a Service (DFC Intelligence) - TL;DR pe Gamasutra
- A post-mortem of Telltale Games (GamesIndustry.biz)
- The rebuilding of People Can Fly (GamesIndustry.biz)
- What First on Discord means for indie developers – “we’re trailblazers” (PCGamesN)
- A Long And Hopefully Interesting Conversation About Microtransactions (Kotaku)
Istorie, retrospectivă
- Unleashed Potential: Krome Studio's The Force Unleashed (Unwinnable)
- The Sierra Discovery Adventures (The Digital Antiquarian)
- How the Red Dead franchise began (Polygon)
- Where have all the World War 1 and 2 flight sims gone? (Eurogamer)
- The Complete History of Indie Games (The Indie Game Website)
- 10 Years of Saints Row 2 - Anti-Charles Bronson (TechRaptor)
- "It Scared the Shit Out of Me:" Remembering Dead Space With One of its Key Creators (USgamer)
Dev, making of
- The Making Of Hollow Knight (Games Informer)
- The Making of Rockstar Games’ Red Dead Redemption 2 (Vulture)
- The four atoms of cooperative video games (Gamasutra)
- The Logic Behind Violence: a Primer on Combat System Design (Gamasutra)
- How Does this Door Work?: Discoverability in Game Design (Rempton Games)
- The engine behind Paradox Development Studio’s future games (VentureBeat)
- (Video) Video: The narrative design of Reigns: Her Majesty (Gamasutra)
Design, world-building
- The world of 'Guacamelee! 2' (Engadget)
- (Poze frumoase) Beachhead (Kotaku)
Anunţuri şi lansări de jocuri
Anunţate
- Realms Beyond: Ashes of the Fallen (Kickstarter)
- Skin Deep, un shooter SF de la Blendo Games (RPS)
Acum cu dată de lansare
- Willowbrooke Post: 14 martie 2019 (TechRaptor)
Amânate
- Wargroove: Q1 2019 în loc de 2018 (Eurogamer)
Lansate
- 15 octombrie: AI War 2 (Early Access) (Steam, Humble Store)
- 16 octombrie: Warriors Orochi 4 (Steam)
- 16 octombrie: Starlink: Battle for Atlas (Nintendo Switch) (Nintendo Store)
- 16 octombrie: The Hex (Steam)
- 17 octombrie: Immortal Darkness: Curse of The Pale King (thx @Radu Scarlat) (Steam)
- 17 octombrie: RimWorld (Steam)
- 18 octombrie: Return of the Obra Dinn (Steam, gog.com)
- 18 octombrie: Project Warlock (gog.com)
- 18 octombrie: Reigns: Game of Thrones (Steam, gog.com)
- 19 octombrie: SoulCalibur VI (Steam)
- 19 octombrie: Dark Souls Remastered (Nintendo Switch) (Nintendo Store)
Oferte
- Chrono.gg și Loot Crate lansează un serviciu de tip abonament, asemănător cu Humble Monthly, prin care primești 5 jocuri necunoscute în fiecare lună. (Site Loot Crate , PC Gamer )
- Get 12 indie games for just $5 with Fanatical’s Origins Bundle (PC Gamer)
- Weekend Console Download Deals for 10 / 19: Bombs Away for Fallout Sales (Shacknews)
- Weekend PC Download Deals for 10 / 19: Free Halo Wars Steam Weekend (Shacknews)
Recomandarea săptămânii
Throne of Darkness
Throne of Darkness este un retro hack and slash lansat în anul 2001, prea puțin cunoscut în comparație cu alte jocuri din același gen. Deși eticheta de „Diablo clone” i se potrivește în mare măsură, jocul are suficiente elemente originale încât să surprindă jucătorul.
Acțiunea sa se petrece într-o versiune (very) dark fantasy a Japoniei feudale, un setting unic pentru acest gen de joc. Povestea nu este nimic mai mult decât clasica invazie a demonilor, dar jocul e conștient de asta și menține expoziția și dialogul la un nivel minim necesar: suficient de mult încât să înțelegi ce și de ce faci, dar suficient de puțin încât să te întorci rapid la acțiune — motivul pentru care ai ales să joci un hack and slash.
Gameplay este ingredientul cu care Throne of Darkness reușește să se distingă de rețeta clasică Diablo. Încă de la început ai acces la șapte party characters, fiecare având o clasa diferită, ce pot fi eliminați și aduși înapoi în party în orice moment, inclusiv în toiul luptelor. Rămâne la latitudinea jucătorului dacă va alege să-și dezvolte toate personajele în mod egal, dacă-și va alege patru favoriți, sau dacă va încerca o altă combinație (sau un solo run!).
„Noutățile” nu se opresc aici, jocul având câteva mecanici interesante prin care loot-ul inutil poate fi transformat ori în echipament util, ori în magic boosts, iar drumurile până la vendori au fost eliminate complet — un hack and slash fără town portal!
Throne of Darkness poate fi cumpărat de pe GOG.com la prețul de $5.99. Jocul m-a prins pe tot parcursul campaniei, ce a durat aproximativ 30 de ore. Dacă mă întrebați pe mine, „old but gold” e o eticheta mult mai potrivită pentru Throne of Darkness în acest moment. ■
- Dacă ai citit vreun articol sau vreo știre interesantă, sau ai o recomandare de joc, și crezi că merită incluse în retrospectiva săptămânii, te așteptăm pe forum pe unul dintre topicurile dedicate: Știri, Articole, Gaming România, Recomandarea Săptămânii [return]