Highlights

Retrospectiva săptămânii 4-10 noiembrie 2018

candaparerevista

Retrospectiva săptămânii este rubrica duminicală în care trecem în revistă evenimentele săptămânii de pe frontul de gaming: știri şi articole (scrise de alții, bineînțeles, că e mai ușor aşa), industrie, lansări, oferte de jocuri, toate numai de savurat la cafeaua de duminică dimineața. (Și la care oricine poate contribui. 1)

Știri

  • Microsoft a organizat X018, conferința anuală dedicată ecosistemului Xbox. Printre noutățile anunțate se numără confirmarea achiziției Obsidian, dar și achiziția surpriză a încă unui studio: inXile. (Destructoid, USgamer, Polygon, TechRaptor, Eurogamer, GamesIndustry.biz)
  • Ediția din 2018 a campionatului mondial de Starcraft 2 a fost câștigată de un jucător din Finlanda. Este prima dată în istoria jocului când câștigătorul nu este din Coreea de Sud. (PC Gamer)
  • Acțiunile Activision-Blizzard au scăzut cu 7% după anunțul de la BlizzCon despre Diablo Immortal. (PCGamesN, TechRaptor, GamesIndustry.biz)
  • Riot Games au fost dați în judecată pe motivul discriminării de gen. (Kotaku, Polygon, VentureBeat, GamesIndustry.biz)
  • Părinții acuză Ubisoft că arată copiilor lor mesaje de abonare atunci când joacă Just Dance 2019 în modul „Kids”, care oferă o experiență simplificată și, teoretic, lipsită de aspectele comerciale. (Eurogamer, Kotaku, GamesIndustry.biz)
  • Hearthstone a depășit pragul de 100 milioane de jucători, din care 30 milioane doar în ultimul an. (Destructoid, Gamasutra, PCGamesInsider.biz)
  • Denuvo 5.2, cea mai recentă versiune a sistemului de protecție anti-piratare, a fost „spart” în doar 4 zile (PCGamesN). Asta în timp ce compania care deține Denuvo este de părere că un astfel de sistem de protecție merită folosit chiar dacă va fi spart, dând exemplul unui „joc de sport AAA” care ar fi pierdut mai bine de 20 milioane de dolari în primele zile de la lansare pentru că nu a folosit Denuvo. (PCGamesN, GameReactor)
  • Un cercetător ucrainean a descoperit o vulnerabilitate în sistemul de generare a CD-key-urilor pentru Steam care ar fi permis generarea nelimitată de key-uri valide. După ce a raportat eroarea, a fost recompensat de Valve cu 20.000 de dolari. (TechRaptor)

Articole (critică, dev, design)

Actualitate

Not-a-review

Industrie

Istorie, retrospectivă

Dev, making of

Design, world-building

Made în România

  • Dev.Play au publicat prezentarea susținută de Liviu Berbece, de la studioul Those Awesome Guys, la Dev.Play 2018, despre jocul lor Move or Die (YouTube Dev.Play)
  • Alien Pixel Studios, creatorii jocului Unbound: Worlds Apart, se numără printre câștigătorii burselor Unreal Dev Grant, oferite de Epic Games creatorilor independenți de jocuri care folosesc motorul Unreal Engine. (Facebook Unbound: Worlds Apart, Site UnrealEngine.com)

Anunţuri şi lansări de jocuri

Anunţate

Acum cu dată de lansare

Amânate

  • Episodul 3 din The Long Dark nu mai apare în decembrie 2018 (Eurogamer)

Lansate

Prăvălii de jocuri

Știri

Jocuri noi în catalog

  • Thronebreaker: The Witcher Tales este acum disponibil și pe Steam, deși se lansase inițial exclusiv pe GOG (Steam)
  • One Hour One Life al lui Jason Rohrer, care a fost disponibil la lansare doar pe site-ul propriu, s-a lansat și pe Steam (Steam)
  • Xbox Game Pass gets 16 new games, including PUBG (VentureBeat)

Reduceri și promoții

Recomandarea săptămânii: One Hour One Life

One Hour One Life este un joc multiplayer online cu o idee unică. În el te vei naște în familia unui alt jucător și îți vei trăi viața într-o singură oră, în decursul căreia vei avea la rândul tău copii (alți jucători, firește) și vei încerca pe cât posibil să lași o lume mai bună generațiilor viitoare. Pe cât este de greu să ajuți omenirea să progreseze în acest joc, pe atât de ușor este să pierzi moștenirea lăsată ție de ceilalți jucători. În momentul de față s-au trăit în joc aproape 3 milioane de vieți în decursul unui total de 450.000 de ore jucate. Cel mai lung fir genealogic de până acum numără 288 de generații.

Jocul este produs în întregime de Jason Rohrer, care încă lucrează non-stop la îmbunătățirea lui, aducându-i update-uri săptămânale de la lansarea lui din februarie. Pentru cei care nu au auzit încă de el, Rohrer este un developer indie renumit pentru jocurile sale cu idei nătrușnice, pe care adeseori le lansează în domeniul public. Câteva dintre titlurile sale mai cunoscute sunt Diamond Trust of London, un joc de strategie pentru Nintendo DS finanțat prin Kickstarter, The Castle Doctrine, un joc MMO în care dai spargeri la casele altor jucători (și respectiv îți aperi casa de alți spărgători), Sleep is Death, un joc jucat în doi, în care unul dintre jucători trăiește povestea pregătită și controlată de către celălalt. Jason Rohrer a devenit în 2016 primul producător de jocuri care a avut parte de o retrospectivă dedicată lui într-un muzeu de artă.

Jocul se poate achiziționa fie DRM free, direct de la Jason, fie de pe Steam, unde a fost lansat săptămâna trecută.


  1. Dacă ai citit vreun articol sau vreo știre interesantă, sau ai o recomandare de joc, și crezi că merită incluse în retrospectiva săptămânii, te așteptăm pe forum pe unul dintre topicurile dedicate: Știri, Articole, Gaming România, Recomandarea Săptămânii [return]