Retrospectiva săptămânii 11-17 noiembrie 2018
Retrospectiva săptămânii este rubrica duminicală în care trecem în revistă evenimentele săptămânii de pe frontul de gaming: știri şi articole (scrise de alții, bineînțeles, că e mai ușor aşa), industrie, lansări, oferte de jocuri, toate numai de savurat la cafeaua de duminică dimineața. (Și la care oricine poate contribui. 1)
Știri
- A murit Stan Lee pe 12 noiembrie. (Polygon, GamesIndustry.biz, Eurogamer)
- Telltale Games se închide de tot: compania a intrat în procesul de lichidare judiciară, iar jocurile lor încep sa fie retrase de la vânzare. Deocamdată au dispărut din magazinele online seriile The Walking Dead, Tales of Monkey Island și Back to the Future. Soarta celorlalte jocuri e incertă, deci dacă doriți să le aveți în catalog, ar fi o idee bună să le luați cât se mai poate. (Destructoid, PC Gamer, The Verge)
- Nintendo câștigă un proces intentat în această vară împotriva a două site-uri care ofereau acces gratuit (online și descărcabil) la ROM-uri pentru jocuri Nintendo. Proprietarii site-urilor, un cuplu, trebuie să plătească companiei daune de peste 12 milioane de dolari. (PCGamesN, Eurogamer)
- How do you do, fellow kids? Armata americană a anunțat că va avea propria echipă de e-sports, încercând astfel să devină mai atractivi în ochii tineretului aflat în căutare unei cariere. (Eurogamer, PC Gamer)
- S-au anunțat nominalizările pentru The Games Awards 2018. Publicul larg își poate susține acum favoriții, votându-i pe site-ul oficial al premiilor. (The Game Awards, Games Informer, Kotaku, Polygon)
- Microsoft lucrează la o versiune de Xbox fără unitate optică pentru a scădea prețul și a încuraja achiziția de jocuri descărcabile în detrimentul celor pe disc. (Games Informer, Hardcore Gamer)
- Într-o discuție cu un fan pe Twitter, Cliff Bleszinski afirmă că nu va mai face niciodată un joc video. (GamesIndustry.biz, PCGamesN)
- Sony anunță că nu va participa la ediția din 2019 a E3 pentru prima dată de când se organizează expoziția, menționând același motiv pentru care nu au organizat PlayStation Experience în acest an: că nu ar avea prea multe lucruri de arătat. (GameDaily.biz, Variety, Kotaku)
- Încă o știre despre Sony: aflăm că mini-consola PlayStation Classic va folosi un emulator open-source de PlayStation pentru a rula jocurile. (Ars Technica, Gamereactor, Dual Shockers)
- La o săptămână de la anunțul făcut de Denuvo conform căruia chiar și o protecție de câteva zile ar aduce câștiguri importante, ultima versiune a sistemului de protecție, Denuvo 5.3, care ar fi trebuit să protejeze jocul Hitman 2, a fost spartă cu 3 zile înainte de lansarea jocului. (Ars Technica, TorrentFreak)
Articole (critică, dev, design)
- AIs Are Getting Better At Playing Video Games…By Cheating (Kotaku)
- Beating Richie Knucklez: The making of a Space Invaders world champion (The Guardian)
- From Pac-Mania to Fortnite fever: are video games becoming more addictive? (The Guardian)
- Meet the devs who made games you can play in your address bar (RPS)
- The Risks of Making Safe Games (Gamasutra)
- In Defense of Game Review Scores (Gamasutra/Meeple Like Us)
- Beyond Riot Games: The Problem of Discrimination Against Women in Video Games (Rempton Games)
- A Good Let's Play Is More Than Just a Video of Your Favorite Game (Waypoint)
- We Need to Change the Relationship Between Developers and Press (Unwinnable)
- The Controversy Over Bethesda’s ‘Game Engine’ is Misguided (Kotaku)
Actualitate
- RIP Stan Lee, the Man Who Made Comics Cool (Wired)
- 12 Things I Learned Over 20 Years of Lunches With Stan Lee (Wired)
- The untold truth of Stan Lee (Looper)
- Sony’s departure from E3 2019 raises some big questions about PlayStation’s next move and E3 (GameDaily.biz)
- Microsoft’s two-hour Game Pass advert told us everything about the future of Xbox (GamesIndustry.biz)
- With Obsidian and InXile, Microsoft is buying credibility (PCGamesN)
Not-a-review
- Dark Narrative: Even When It’s Bad, It’s Good - Defending the Thieves’ Guild (TechRaptor)
- You need to play Tetris Effect in VR (Polygon)
- The Rebirth of Classic Tragedy Through Sublime Artistry of ‘Dark Souls’ (Variety)
- Assassin's Creed: Odyssey and Living in Myth (Gizmodo)
- What makes Planet Coaster great? Its creators are engineering nerds (PCGamesN)
- "Streamer" Modes Are Usually Gimmicky BS, But in 'Dead Cells,' It's Magic (Waypoint)
- RimWorld and the Iffy Prospect of Early Access (Unwinnable)
- (Spoilers pentru Red Dead Redemption 2!) "A Good Man," by Reid McCarter (Bullet Points Monthly)
Industrie
- Phil Spencer Doesn't Think Streaming Will Replace Traditional Anytime Soon (Spiel Times)
- Microsoft’s New Studio Acquisitions Show How Much Xbox Has Changed (Kotaku)
- Xbox Boss Phil Spencer: Streaming "Way Further Out" as Best Way to Play Games (USgamer)
- Chinese censorship affects games everywhere — and it’s getting bigger (VentureBeat)
- Why Stardew Valley publisher Chucklefish isn't in a rush to massively expand (PCGamesInsider.biz)
- Publishers say early access is boosting sales of special edition games (GamesIndustry.biz)
- Nintendo’s Reggie Fils-Aime On Hopes For An N64 Classic, Switch Online, And Sakurai’s Smash Roster Tweets (Kotaku)
- Nintendo Wii Caught Lightning In A Bottle, Can Intellivision Amico Do The Same? (GamesDaily.biz)
- The good and bad of making your side project a day job (GamesIndustry.biz)
Istorie, retrospectivă
- The Fallout game that time forgot (Eurogamer)
- The Evolution of Fallout (Games Informer)
- 10 Years of Left 4 Dead: Hunters and Boomers and Smokers, Oh My! (TechRaptor)
- The E3 Press Conference That Won PS4 the Generation (USgamer)
- The Case for Fallout 4 (USgamer)
- A Young Man’s Ego Doomed a Much Hyped Jurassic Park Game (Kotaku)
- (Video) The evolution of Tetris - and why Tetris Effect is "the perfect game" (Eurogamer)
Dev, making of
- Square Enix Q&A: How Omega Became a Boss in Final Fantasy XIV (PlayStation Blog)
- Designing CrossCode to stand out in the retro RPG market (Gamasutra)
- The Ingredients for Developing a Digital Wargame (Gamasutra)
- Why Horizon Zero Dawn Feels So Good to Play (Sidequest)
- (Video) How Blizzard Created Warcraft III's Classic Cinematics (Games Informer)
Design, world-building
- How realistic are the post-apocalyptic landscapes of video games? (Eurogamer)
- Q&A: Designing the beautifully surreal time puzzles of The Gardens Between (Gamasutra)
- The Spooky, Gory and Gorgeous Worlds of DOOM (Kotaku)
- (Poze frumoase) Good Idea (Kotaku)
- (Poze frumoase) Imagining The Star Of A Western Assassin's Creed (Kotaku)
Made în România
- Constantin Băcioiu povestește (din nou) pe Gamasutra despre experiența lui cu jocul Ebony Spire, la un an după ce l-a lansat.
- Stuck In Attic au participat cu jocul lor Gibbous - A Cthulhu Adventure la AdventureX 2018 - The Narrative Games Convention - și au povestit într-un live stream despre experiența lor. (Blog Stuck in Attick)
Anunţuri şi lansări de jocuri
Anunţate
- Kingdom Two Crowns (Eurogamer)
- Draugen (PC Gamer)
- Sluggish Morss: Pattern Circus (Destructoid)
- Narcos: Rise of the Cartel (Games Informer)
- Druidstone: The Secret of the Menhir Forest (RPS)
- The Textorcist, un typing bullet hell (Hardcore Gamer)
- Pattern (Hardcore Gamer)
- Railroad Corporation, un nou train tycoon (TechRaptor)
- Seria originală Command & Conquer (inclusiv Red Alert și toate extensiile aferente) va fi remasterizată de EA cu ajutorul Petroglyph, care este formată din foști membri Westwood. (Polygon, Ars Technica, Reddit)
Acum cu dată de lansare
- Parkitect: 29 noiembrie (Destructoid)
- Beholder 2: 4 decembrie (PC Gamer)
- Battle Princess Madelyn: 6 decembrie (Games Informer, PC Gamer)
- Katamari Damacy Reroll: 7 decembrie (Games Informer)
- Crackdown 3: 15 februarie (PCGamesN)
Amânate
- Astroneer iese din Early Access pe 6 februarie 2019 în loc de sfârșitul anului (Eurogamer, Shacknews)
Lansate
- 13 noiembrie: Hitman 2 (Steam)
- 13 noiembrie: Spyro Reignited Trilogy (PlayStation Store)
- 14 noiembrie: Fallout 76 (Humble Store, Bethesda.net)
- 15 noiembrie: Warhammer 40,000: Mechanicus (Steam)
- 15 noiembrie: Underworld Ascendant (Steam)
- 15 noiembrie: killer7 (Steam)
- 16 noiembrie: Marble It Up! (Steam)
- 16 noiembrie: Bad North (Steam, gog.com)
- 16 noiembrie: Pokemon: Let’s Go, Eevee! / Let’s Go, Pikachu! (Switch) (Nintendo Store)
- 16 noiembrie: Hellgate: London (relansare) (Steam)
- 16 noiembrie: Sunset Overdrive a ajuns și pe PC, până acum fiind exclusiv pentru Xbox (Steam)
Prăvălii de jocuri
Știri
- CD Projekt Red lansează Thronebreaker: The Witcher Tales pe Steam și admite că perioada de exclusivitate pe gog.com a dăunat vânzărilor. (Eurogamer, Polygon, GamesIndustry.biz)
- Originalul Warcraft III nu mai poate fi cumpărat separat, după anunțarea variantei remasterizate. (PCGamesN)
- Magazinul Discord are acum și program Early Access. (VentureBeat, Shacknews
- Age of Empires: Castle Siege will shut down in May 2019 (PCGamesInsider.biz)
- Twitch No Longer Selling Games As Of November 27 (TechRaptor)
Jocuri noi în catalog
- X018 Inside Xbox reveals 16 new games coming to Game Pass (Shacknews)
- Seven old-school LucasArts games just popped up on Steam (PC Gamer)
Reduceri și promoții
- Star Citizen e free to play săptămâna viitoare și puteți testa prima planetă și toate navele din joc (Eurogamer, Variety)
- Get Observer, Beholder and more in the Humble Dystopian Bundle (PC Gamer)
- Weekend PC Download Deals for Nov. 16: Pre-Black Friday Deals (Shacknews)
- GOG Weekly Sale Discounts a Wide Variety of Games (Hardcore Gamer)
Recomandarea săptămânii
Superflight
Superflight este un „simulator” de costum cu aripă (wingsuit), care te lasă să zbori în voie în jurul unor stânci colorate. Nu este un simulator adevărat, dar redă foarte bine senzația de zbor și viteză și, în plus, poți zbura la nesfârșit.
Grafica e simplă și colțuroasă, după cum veți vedea, este absolut suficientă, iar paleta de culori și lumina creează o atmosferă foarte plăcută. Nivelurile sunt generate aleatoriu, iar în fiecare nivel se găsesc portaluri către alte niveluri, putând schimba astfel peisajul și, practic, se poate zbura la nesfârșit. Jocul îți acordă puncte și bonusuri în funcție de cât de aproape (și cât timp) zbori față de stânci, astfel că jocul poate fi abordat fie într-o manieră competitivă, pentru a aduna puncte, fie într-o manieră relaxantă, bucurându-te de zbor și trecând de la o hartă la alta, ambele modalități fiind satisfăcătoare în egală măsură.
Chiar dacă nu e un simulator în adevăratul sens al cuvântului, jocul nu este simplist - zborul ține cont de mai mulți parametri, iar un control precis necesită ceva antrenament. Cu cât investiți mai mult timp și efort, cu atât veți începe să zburați din ce în ce mai bine și veți descoperi diverse trucuri și strategii pentru a executa manevre riscante.
O mențiune legată de niveluri: acestea sunt construite procedural, pornind de la un seed. Acesta poate fi orice șir de caractere, pe care de obicei îl generează jocul intern, dar poate fi dat și explicit de jucător, astfel încât hărțile se pot distibui liber doar scriind numele seed-lui. Încercați să generați o hartă folosind numele „candaparerevista” sau numele vostru :)
Îl găsiți pe Steam și este ieftin chiar și la preț întreg (doar 2,99 euro), astfel încât nu vă împiedică nimic să-l încercați. ■
- Dacă ai citit vreun articol sau vreo știre interesantă, sau ai o recomandare de joc, și crezi că merită incluse în retrospectiva săptămânii, te așteptăm pe forum pe unul dintre topicurile dedicate: Știri, Articole, Gaming România, Recomandarea Săptămânii [return]