Highlights

Retrospectiva săptămânii 11-17 noiembrie 2018

candaparerevista

Retrospectiva săptămânii este rubrica duminicală în care trecem în revistă evenimentele săptămânii de pe frontul de gaming: știri şi articole (scrise de alții, bineînțeles, că e mai ușor aşa), industrie, lansări, oferte de jocuri, toate numai de savurat la cafeaua de duminică dimineața. (Și la care oricine poate contribui. 1)

Știri

  • A murit Stan Lee pe 12 noiembrie. (Polygon, GamesIndustry.biz, Eurogamer)
  • Telltale Games se închide de tot: compania a intrat în procesul de lichidare judiciară, iar jocurile lor încep sa fie retrase de la vânzare. Deocamdată au dispărut din magazinele online seriile The Walking Dead, Tales of Monkey Island și Back to the Future. Soarta celorlalte jocuri e incertă, deci dacă doriți să le aveți în catalog, ar fi o idee bună să le luați cât se mai poate. (Destructoid, PC Gamer, The Verge)
  • Nintendo câștigă un proces intentat în această vară împotriva a două site-uri care ofereau acces gratuit (online și descărcabil) la ROM-uri pentru jocuri Nintendo. Proprietarii site-urilor, un cuplu, trebuie să plătească companiei daune de peste 12 milioane de dolari. (PCGamesN, Eurogamer)
  • How do you do, fellow kids? Armata americană a anunțat că va avea propria echipă de e-sports, încercând astfel să devină mai atractivi în ochii tineretului aflat în căutare unei cariere. (Eurogamer, PC Gamer)
  • S-au anunțat nominalizările pentru The Games Awards 2018. Publicul larg își poate susține acum favoriții, votându-i pe site-ul oficial al premiilor. (The Game Awards, Games Informer, Kotaku, Polygon)
  • Microsoft lucrează la o versiune de Xbox fără unitate optică pentru a scădea prețul și a încuraja achiziția de jocuri descărcabile în detrimentul celor pe disc. (Games Informer, Hardcore Gamer)
  • Într-o discuție cu un fan pe Twitter, Cliff Bleszinski afirmă că nu va mai face niciodată un joc video. (GamesIndustry.biz, PCGamesN)
  • Sony anunță că nu va participa la ediția din 2019 a E3 pentru prima dată de când se organizează expoziția, menționând același motiv pentru care nu au organizat PlayStation Experience în acest an: că nu ar avea prea multe lucruri de arătat. (GameDaily.biz, Variety, Kotaku)
  • Încă o știre despre Sony: aflăm că mini-consola PlayStation Classic va folosi un emulator open-source de PlayStation pentru a rula jocurile. (Ars Technica, Gamereactor, Dual Shockers)
  • La o săptămână de la anunțul făcut de Denuvo conform căruia chiar și o protecție de câteva zile ar aduce câștiguri importante, ultima versiune a sistemului de protecție, Denuvo 5.3, care ar fi trebuit să protejeze jocul Hitman 2, a fost spartă cu 3 zile înainte de lansarea jocului. (Ars Technica, TorrentFreak)

Articole (critică, dev, design)

Actualitate

Not-a-review

Industrie

Istorie, retrospectivă

Dev, making of

Design, world-building

Made în România

Anunţuri şi lansări de jocuri

Anunţate

  • Kingdom Two Crowns (Eurogamer)
  • Draugen (PC Gamer)
  • Sluggish Morss: Pattern Circus (Destructoid)
  • Narcos: Rise of the Cartel (Games Informer)
  • Druidstone: The Secret of the Menhir Forest (RPS)
  • The Textorcist, un typing bullet hell (Hardcore Gamer)
  • Pattern (Hardcore Gamer)
  • Railroad Corporation, un nou train tycoon (TechRaptor)
  • Seria originală Command & Conquer (inclusiv Red Alert și toate extensiile aferente) va fi remasterizată de EA cu ajutorul Petroglyph, care este formată din foști membri Westwood. (Polygon, Ars Technica, Reddit)

Acum cu dată de lansare

Amânate

  • Astroneer iese din Early Access pe 6 februarie 2019 în loc de sfârșitul anului (Eurogamer, Shacknews)

Lansate

Prăvălii de jocuri

Știri

Jocuri noi în catalog

Reduceri și promoții

Recomandarea săptămânii

Superflight

(Articol scris de: Cristan)

Superflight este un „simulator” de costum cu aripă (wingsuit), care te lasă să zbori în voie în jurul unor stânci colorate. Nu este un simulator adevărat, dar redă foarte bine senzația de zbor și viteză și, în plus, poți zbura la nesfârșit.

Grafica e simplă și colțuroasă, după cum veți vedea, este absolut suficientă, iar paleta de culori și lumina creează o atmosferă foarte plăcută. Nivelurile sunt generate aleatoriu, iar în fiecare nivel se găsesc portaluri către alte niveluri, putând schimba astfel peisajul și, practic, se poate zbura la nesfârșit. Jocul îți acordă puncte și bonusuri în funcție de cât de aproape (și cât timp) zbori față de stânci, astfel că jocul poate fi abordat fie într-o manieră competitivă, pentru a aduna puncte, fie într-o manieră relaxantă, bucurându-te de zbor și trecând de la o hartă la alta, ambele modalități fiind satisfăcătoare în egală măsură.

Chiar dacă nu e un simulator în adevăratul sens al cuvântului, jocul nu este simplist - zborul ține cont de mai mulți parametri, iar un control precis necesită ceva antrenament. Cu cât investiți mai mult timp și efort, cu atât veți începe să zburați din ce în ce mai bine și veți descoperi diverse trucuri și strategii pentru a executa manevre riscante.

O mențiune legată de niveluri: acestea sunt construite procedural, pornind de la un seed. Acesta poate fi orice șir de caractere, pe care de obicei îl generează jocul intern, dar poate fi dat și explicit de jucător, astfel încât hărțile se pot distibui liber doar scriind numele seed-lui. Încercați să generați o hartă folosind numele „candaparerevista” sau numele vostru :)

Îl găsiți pe Steam și este ieftin chiar și la preț întreg (doar 2,99 euro), astfel încât nu vă împiedică nimic să-l încercați. ■


  1. Dacă ai citit vreun articol sau vreo știre interesantă, sau ai o recomandare de joc, și crezi că merită incluse în retrospectiva săptămânii, te așteptăm pe forum pe unul dintre topicurile dedicate: Știri, Articole, Gaming România, Recomandarea Săptămânii [return]