Membru al comunităţii din 2001.
Retrospectivă

Valhalla Classics

(episoadele 1-4)

Jocul se numește Valhalla: The Lord of Infinity, dar ce am jucat eu a fost un remake pentru Windows apărut în 2001, o ediție care l-a împărțit în patru episoade reunite sub numele Valhalla Classics, care include pe lângă acestea și episoade din două sequel-uri apărute în 1995. Pare cumva vizionar acum, când jocurile în format episodic sunt la ordinea zilei, dar am impresia că nu era ceva inovativ nici pe atunci, producătorii fiind mai degrabă inspirați de modelul shareware de la începutul anilor ‘90.

Recomandare

Stygian: Reign of the Old Ones

În această săptămână avem o recomandare mai de nișă. Stygian: Reign of the Old Ones e un joc imperfect, dar interesant, care a avut parte de o lansare trecută cu vederea în 2019, fiind eclipsat de indie-uri mult mai proeminente. Și dacă despre Outer Wilds sau Disco Elysium ați mai auzit din alte părți cât de mișto sunt (chiar dacă pe site nu avem articole despre ele încă), o să vă vorbesc puțin despre acest joc. Mythosul lui Lovecraft a inspirat numeroase jocuri, dar am impresia că Stygian e primul RPG plasat în acest univers (asta dacă facem abstracție de parodicul Cthulhu Saves The World). ...

Recomandare

Children of Morta

Prima mea săptămână cu Xbox Game Pass PC a constat într-o succesiune de instalări și dezinstalări de jocuri. Printre puținele jocuri care au trecut de bariera de 30 de minute jucate se numără Children of Morta. Deși la prima vedere părea un indie ca oricare altul din marea de indie-uri cu pixel art, jocul m-a cucerit cu povestea sa și modul său de local co-op bine pus la punct. Conceptual vorbind, Children of Morta se prezintă ca un roguelite hack & slash. Elementele sale roguești sunt însă temperate - este un joc mai iertător decât colegii săi de nișă, progresul nefiind pierdut în întregime la fiecare eșec. ...

Special

Ce am jucat la Gamescom anul ăsta

Anul acesta am trecut și eu pragul halelor de la Köln Messe, gata să iau parte împreună cu un vechi tovarăș de arme la cel mai popular eveniment de gaming din Europa (în 2019 au fost peste 370.000 de vizitatori). Nimic nu ne pregătise însă pentru amploarea Gamescom-ului. Până să apucăm să zăbovim puțin și să punem mâna pe niște jocuri ne-am învârtit câteva ore bune căscând ochii la șirul nesfârșit de standuri și admirând ținutele de cosplay ale vizitatorilor.

Review

Katana ZERO

Cei de la Devolver Digital sunt probabil la ora actuală cei mai cunoscuți publisheri indie. Prezentările lor trăsnite de la E3 și portofoliul presărat cu clasici indie - precum Serious Sam, Broforce, Pathologic, Enter the Gungeon, Minit și multe altele - i-au adus mereu în centrul atenției. În timp ce alți distribuitori preferă să se axeze pe jocuri safe, cu audiență generală, Devolver nu s-au sfiit niciodată să promoveze jocuri cu un specific mai experimental sau mai edgy, cu mecanici ieșite din zona mainstream. Dacă ești un developer aflat la început de drum și ești luat sub aripa Devolver, poți spune că ești pe drumul cel bun, toți copiii cool vor vrea să pună mâna pe jocul tău. ...

Review / Featured

Sekiro: Shadows Die Twice

Bătrânul cioplește fără încetare în templul părăsit. Între două boluri de sake îmi mărturisește că, oricât ar încerca să cioplească un Buddha, din mâini îi ies doar încarnări ale furiei. Printre scândurile templului se întrezărește prima ninsoare a anului. Îmi vine să mă așez și eu lângă el să îmi încerc destoinicia cu blocurile de lemn, dar știu că după atâtea morți - și ale mele, și ale lor - din dalta mea tot idoli schimonosiți de furie se vor naște. Mă uit la numărul mare de figurine sinistre care îl înconjoară pe sculptor și nu pot să nu mă întreb prin câtă suferință urmează să mai trec până ce călătoria mea se va opri. ...

Special

Sekiro - Dincolo de joc

Au trecut două săptămâni de când am primit o copie pentru review de la reprezentanța românească a Activision. Recenzia e în curs de scriere, dar va mai dura puțin până vom avea verdictul final pe site. Asta în principal pentru că nu am terminat încă Sekiro; după cum veți citi în review, e genul de experiență de joc care nu poate fi forțată așa de ușor. Este cu siguranță un joc superb și nu mă aștept ca impresia să mi se schimbe radical până la sfârșit, dar aș vrea să am o imagine completă înainte să îl disec cum trebuie. ...

Review

Super Smash Bros. Ultimate

Aș vrea să încep acest articol pe o notă nostalgică, cum e obiceiul la recenzii pentru jocurile din serii longevive. Însă, la fel ca pentru mulți alți români pasionați de jocuri, contactul meu cu Nintendo înainte de lansarea Switch-ului s-a limitat la butonat și stricat câteva console Terminator - notoria copie după NES - în mijlocul tulburilor ani ‘90. Primul joc din seria Super Smash Bros. a ieșit în 1999 pe Nintendo 64, pe vremea când îmi începeam ucenicia de PC gamer pe un Pentium 1. Așadar, am jucat Super Smash Bros. ...

Recomandare

Gwent

Gwent este un joc de cărți cu mecanici foarte simple în aparență. Tot ce ai de făcut ca să câștigi e să ai pe masă la sfârșitul rundei cărți de valoare totală mai mare decât cele ale adversarului. Cei care au jucat Witcher 3 știu deja asta și mai știu că lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Ce s-ar putea să nu știe e că, până la capătul unui open beta de aproape doi ani, varianta stand alone a lui Gwent a trecut printr-o serie de schimbări radicale, oferind o experiență mult diferită și mai complexă decât minigame-ul din Witcher 3. ...

Recomandare

Hollow Knight

Hollow Knight este unul dintre acele rare jocuri care pot fi numite „a labor of love” fără a te strâmba după rostirea acestui clișeu. Nu doar că este un joc de o calitate deosebită, dar dezvoltatorii săi au continuat să lanseze update-uri consistente de conținut în mod gratuit. Godmaster a fost lansat săptămâna aceasta și marchează finalul unei serii de 4 DLC-uri care au adus noi zone de explorat, la pachet cu boși și provocări suplimentare. De obicei ăsta e semnul unei lansări inițiale pripite - când producătorii rămân cu materiale nefolosite sau neterminate la masa de tăiere - dar acesta nu este cazul lui Hollow Knight. ...

Preview

Torment: Tides of Numenera

Iată că mai sunt două săptămâni până la lansarea lui Torment: Tides of Numenera. După aproape patru ani în development, ultimul dintre “greii” din primul val de jocuri Kickstarter este în sfârșit gata. Fiind unul dintre backeri, am avut ocazia să pun mâna pe versiunea beta a jocului, în care am putut juca primul act. Mai jos sunt câteva dintre impresiile mele, sub forma unui preview. Aș vrea să pot da vina pe tipografie pentru publicarea lui atât de târzie - în curând ar trebui să apară primele reviewuri - dar adevărul e că mi-a fost doar lene să mă ocup de el. ...